Monday, March 16, 2009

♥ HUhaHuha
sabtu, saye balik kg nak menghantar nephew saye nie balik kg cuti sek ler... kiteorg pun naik bus.. adoiya .. tgk ticket bus mahal giler dowh...
saye ngn kakak saye merasai kerugian... lebey baik naik kete jer lebih selesa.. ticket price sampai RM70+ naik kete lebih mengasyikkan...memasing menyesal dan menyumpah-nyumpah di sepanjang perjalanan...apsal la dieorg tak turun kan ticket price nieh?? harga miyank da turun tapi stilll ader surcaj yang melambung banyak.. harga sparepart melambung konon.. blah la.. tak hengat ker kebanyakkan org yang naik bus nie golongan yang tidak berkemampuan...harga ticket mahal... lagi la meskin org...apa da....
pastu ahad balik dah... umph. jam giler highway dgn hujan lebat plus accident merata-rata... nasib baik la naik bus.. kalu naik kete nie lenguh la montot saye(still tak pueh hati ngn ticket price)
than melepak kat umah kakak ku untuk menyantap... slm tuh kuor gi beli bebarang untuk dimasak... membawa sama honey bee saye untuk membeli barang


membawa honey ku terbang

pedulikan aunty nyer yang gemok!

3 kasi tau sesuatu:

Pantherian March 19, 2009 at 11:39 PM  

besa la tiket bas..tu memang mahal dam tidak munasabah dengan penurunan harga minyak dan diesel.

saya pun kekadang tidak faham dengan harga tiket yg cukup tinggi itu belum lagi kerajaan menaikkan kadar tol di PLUS selepas ini. Sebelum ini ditangguhkan kenaikan ekoran krisis ekonomi.

mungkin alternatif train..menjadi pilihan.Macam saya..ada membuat kad diskaun KTMB bg pelajar dan memang enjoy la tambang murah KTMB untuk balik penang dr kl sntrl.

S i T i H a J a R March 23, 2009 at 9:30 AM  

oh my god... tak larat la naik train sungguh lama la....

Pantherian March 25, 2009 at 12:25 PM  

hehhe..hajar naik malam la.Naik terus tidor ja. kalu nak selesa skit amik yang tempat tidor.

saya dah baca komen hajar tu, saya bukan taksub, sebagai siswa atau pelajar, saya melihat prinsip kebenaran dan keadilan.

Kalu yang mana tidak betul, kita kritik dan suarakan bantahan seperti apa yang saya wat dgn mahasiswa lain sewaktu di Perhimpunan Bantahan PPSMI..di Kl.

Kita bukan bersengketa tetapi..saling memberi pandangan wlpn ia berbeda tapi semua berhak menyuarakan pandangan.

Dalam sistem demokrasi perlu ada check and balance baru ..dalam membuat suatu keputusan.

Post a Comment

go-go